Je to spôsob, metóda, ako jemne napraviť do optimálnej polohy kĺby, stavce a svalový korzet. Najznámejšia je práve tým naprávaním stavcov. Dôležitou  tu je potreba spolupráce klienta. Aby mohla byť metóda jemná a súčasne účinná, vykonávajú sa "upratania" kostry pomocou pohybu klienta a súčasného manipulovania napr. so stavcom alebo kĺbom.
Je výborne použiteľná na širokú škálu bolestivých i diskomfortných stavov. Chronických i krátkodobých.

Pracuje sa ako na témach vonkajších (chrntica, kostra) tak i na témch vnútorných. Či už postavenie vnútorných orgánov vplyvom napravenia posunutého stavca alebo vyrovnania dĺžky chodidiel.

Sedenie trvá cca 60 _90 min.

stones3

Zjednosušený postup:

 - Najskôr sa venujeme kontrole dĺžky dolných končatín a celkovej pohyblivosti. Podľa potreby asistujeme klientovi pri vyrovnávaní dĺžky nôh jednoduchým cvičením.
- Nasleduje uvoľnenie bedrových kĺbov
- vyrovnanie postavenia panvy a kostrče
- kontrola a upratanie chrbtice. Je rozdelená na oblasti podľa potreby spolupráce klienta pohybom. V jednej časti klient stojí a hýbe nohou dopredu dozadu, inde sedí a pohybuje rukami ako pri lyžovaní.
- nasleduje upratanie krčnej chrbtice
- sánky.

Po ukončení práce s kostrou nasleduje Breussova masáž, čo je jemné prehnietenie kože a svalov s kvalitným olejom na urýchlenie regenerácie. Svaly si totiž zvykajú na novú polohu kostry dlhšiu dobu, tvrdí sa že od 3 dní do týždňa.

po sedení sa nedoporučuje namáhavo cvičiť aspoň 2 dni a je potrebné dodržať usmernenia maséra. Napríklad pár dní opakovať "cvičenie s uterákom" na vyrovnávanie dĺžky končatín.

Go to top